۱۳۸۶ آبان ۱۷, پنجشنبه

تعارفات آئین نامه ایی

در هنگامی که اتفاق غیر مترقبه و ناگواری چون زلزله ، سیل ، بمباران و ... روی می دهد یگان هایی از نیروهای مسلح به محل اعزام می شوند که شامل 5 دسته هستند :

یک دسته گروه تامین که وظیفه محاصره کردن محل را بر عهده دارند و نباید اجازه دهند که هیچ کسی وارد منطقه حادثه دیده شود و همچنین نگذارند که کسی از محل خارج شود ( همان اتفاقی که سه روز بعد از زلزله بم افتاد و نیروها با سه روز تاخیر در محل حاضر شدند . مساله ای که باعث شد دزدان به شهر مصیبت دیده بم داخل شوند و دست زنان و دختران زیر آوار مانده را ببرند و طلاجات آنها را سرقت کنند . اگر به موقع امنیت شهر بم تامین میشد شاهد این اتفاق نبودیم )

یک دسته گروه دیگر گروه تخلیه است و دیگر گروه ها مانند امداد و کمک های اولیه و احتیاط هم وجود دارند . طبق اصول آئین نامه نظامی کشورمان کسانی که در گروه تخلیه هستند وظیفه تخلیه مجروحین و مصدومین و اسناد و مدارک را بر عهده دارند . البته برای تخلیه اولویت هایی نیز وجود دارد .

اولویت اولیه خروج اسماء متبرکه و شمایل و تصاویر رهبر سابق و فعلی جمهوری اسلامی است
اولیت دوم خروج مجروحین و اسناد مجروحین است .

وقتی افسر آموزش در حال گفتن این جملات بود دستم را بالا بردم و گقتم که جناب سروان به نظر شما این کار انسانی است که گروه تخلیه قبل از خارج کردن مجروحین اقدام به خارج کردن اسما و تصاویر و کتاب های مقدس بکند ؟

جناب ستوان هم پاسخ داد درسته . البته از طرف نماینده رهبر به پادگان ها اعلام شده که اول مجروحین خارج شوند و بعد موارد دیگر .
گفتم جناب سروان خیلی جالبه که در یک سیستم منظم چون ارتش که تماما بر اساس آئین نامه اداره می شود هم ما ایرانی ها تعارف کردن را کنار نمی گذاریم .
خندید گفت بله خیلی جالبه .