۱۳۸۶ آذر ۱۳, سه‌شنبه

با شما

از این به بعد به منظور ارتباط بیشتر با خوانندگان هیس و عرض ادب و تشکر به خاطر کامنت هایی که می گذارند ، بعضی از کامنت ها را در صفحه اصلی می آورم و به آنها پاسخ می دهم تا کامنت هایی که به پاسخ نیاز دارند را جواب داده باشم . این رویه را سعی می کنم حداکثر هفته ای یکبار و حداقل ماهی یکبار ادامه دهم .

تعداد زیادی از خوانندگان هیس در مورد شیما و فریاد بی صدایش که چندی است بسته شده از من می پرسند و خواستار اطلاعاتی در مورد وی هستند .

هیس : من وظیفه و اجازه ندارم در مورد چیزی که شیوا خودش نخواسته بگوید چیزی بگویم اما صرفا به علت اینکه از من در این مدت بارها از طریق کامنت و ایی میل در مورد او پرسیدید و نگران حال او بودید باید بگویم که طی آخرین تماسی که با او داشتم حالش خوب بود و خود خواسته و به علت دلایلی که برای خودش دارد نوشتن وبلاگش را رها کرده و فکر می کند که این کار درستی است . البته من جای او بودم حتما ننوشتن وبلاگم را به اطلاع خوانندگانم می رساندم اما شیوا روش فکری خودش را دارد و طبق آن رفتار می کند . نگرانش هم نباشید که بادمجان بم آفت ندارد و در مورد ننوشتنش هم مطمئنم که به زودی دوباره می نویسد .چون به قول معروف : لبی که خورد به وافور شسته میشه به کافور .

شبنم چنین نوشته :
سازمان حفاظت از محیط زیست هم که کلا چغندر !!! دست همگی شون درد نکنه !!! راستی ضرب المثل دو رگتون مشکلش اینه که از کجا باید بفهمی که الان داری با زندگیت بازی می کنی ؟ و یه سوال در مورد کاستاندا ... چند روزیه دارم دنبال کتاباش می گردم اما با در بسته رو به رو شدم همواره و خوند پست رویا بینیتون نقطه ی امیدی شد برام . می شه لطف کنین و بهم بگین که کتاباش مال چه انتشاراتیه . شاید از این طریق بتونم گیرشون بیارم .بسیار سپاس گذارم ... شاد باشی

هیس : دوست گرامی در مورد سوالت در مورد آثار کاستاندا باید بگویم که کلا آثار عرفانی غیر اسلامی مانند نوشته های کاستاندا در دو سه سال اخیر مجوز چاپ و تجدید چاپ نیافته اند و برای خرید کتابهای دوازده گانه کاستاندا باید به خیابان انقلاب مراجعه کنید و از دست دوم فروشی ها یا کتاب فروشی های خاصی اقدام به خرید آنها بکنید . چندی پیش در پاساژ فروزنده روبروی سردر دانشگاه تهران ، در طبقه زیرین این پاساژ در مغازه کتاب دست دوم فروشی که در این طبقه قرار داشت مجموعه آثار کاستاندا را دیدم . البته قیمتهای آن کمی زیاد است و علت آن هم ممنوعیت آن است اما چانه بزنید تا به قیمت مناسبتری دست یابید . اولین کتاب این مجموعه که باید به ترتیب خوانده شود تعلیمات دون خوان ترجمه مهران کندری است . امیدوارم که از خواتندن این کتاب ها لذت و استفاده کافی ببرید .

فری پرسیده :

من خيلي با بلاگت حال كردم احتمالا هم تا دو ماه ديگه بايد برم آش خوري.تو ارتش تا چقدر خايه مالي اقايون بزرگ ميشه

هیس : دوست عزیزم اولا که امیدورام جای خوبی تقسیم شوی . دوما خایه مالی نه اینکه کمکی به حالت نکند اما من توصیه نمی کنم که خودت را انقدر خرد کنی . خودت باش و وظایفی که بر عهده ات می گذارند را به خوبی انجام بده تا کسی بهانه نداشته باشد تا ناچار به خایه مالی شوی . اعتماد به نفس داشته باش و توانایی های خودت را از جمله در کامپیوتر یا زبان یا هر تخصص حرفه ای و غیر حرفه ای دیگری که داری را به اطلاع مامورین پذیرش برسان و استفاده کن تا در کاری که زحمت کمتری برای تو دارد جذب شوی و خودت محل خدمتت را مشخص کنی . در ضمن یکی دو هفته اول تو را نباید بترساند . این فقط یک شوک است که از شخصی گری و در ناز و نعمت زندگی کردن در بیایی و وارد محیط پادگان شوی . به خدا توکل کن و از هیچ چیز نترس که دوران آموزشی یکی از بهترین دوران زندگی یک پسر است که خاطرات زیادی برایش به جا می گذارد . برایت آرزوی خدمتی خوب و راحت می کنم .

روژ نوشته است :

واقعاً نمی دونم این همه انرژی و تربیت این همه سرباز بی انگیزه برای جنگ به این روش قدیمی چقدر عاقلانه اس. من به ارتش حرفه ای بیشتر اعتقاد دارم تا این سربازی ای اجباری ای که تبدیل به کابوس نصف جمعیت جوان کشور (تو سن مشمول شدن) شده. تو این همه سال دیدم که مهمترین دغدغه تمام دوستان و همکلاسی های پسر همین سربازیه و برای نمونه حتی یک نفرشون رو ندیدم (از مذهبی تا غیر مذهبی, وطن پرست تا ضد وطن و...) که دید مثبتی داشته باشن نسبت به سربازی. البته اونایی که رفتن کلی خاطره جذاب برات تعریف می کنن, اما همه بدون استثنا به عنوان دو سال تلف شدن عمر و دو سال عقب افتادن از زندگی بهش نگاه می کنن که البته حق هم دارن.به هر حال امیدوارم این دوران برای شما خوب بگذره!

هیس : روژ عزیز البته به نظر من ارتش ایران در جنگ نفر به نفر ارتش ضعیف و غیر حرفه ای نیست و سیستم تربیت و آموزش سربازان و افسران با قبل بسیار متفاوت است اما من هم به طور کلی با ایجاد ارتشی کوچک و اقدام سریع موافقم . مربیان ما که نظامیان کادر( سازمانی ) هستند تماما رنجر و تکاوران حرفه ای هستند که در خارج ایران در مراکز بین المللی تربیت شده اند و جنگجویان حرفه ای هستند و مطمئن باش که واحد های نظامی حرفه ای واکنش سریع هم در ارتش ایران هستند که بعد از جنگ تحمیلی ایجاد شده اند . اما در مورد دو سال بودن خدمت با تو موافقم که زیاد است . من سعی می کنم اینطور فکر کنم که این دینی است که باید به علت ایرانی بودنم بپردازم و تاوان این جبر جغرافی ایرانی بودنم است اما با توجه به اجازه ادامه تحصیل افسران در مقطع فوق لیسانس کمک زیادی به تلف نشدن این دو سال از طرف ارتش شده که من هم به شخصه قصد دارم از این تسهیلات استفاده کنم .

کانال ام تی پرسیده :

سلام خیلی برام جالب بود من خیلی خواب می بینم و خیلی هاش هم درست از آب در می آید ولی بیشترش رو فراموش میکنماین کتاب هنر رویا بینی الان توی کتاب فروشی ها است؟برام جالب بود خیلی پستت

هیس : این کتاب در حال حاضر ممنوع است اما دوست عزیز این یک کتاب تعبیر خولب نیست و باید برای توانایی فهم و درک این کتاب ، آثار پیشین کارلوس کاستاندا را مطالعه کرده باشید زیرا این کتابها مانند پله های نردبان است و باید به ترتیب طی شود .