۱۳۸۶ شهریور ۱۵, پنجشنبه

رضا پا برهنه






این سری از عکسهای صعود به دماوند را با یک خبر ناب و داغ داغ که از بالای قله دماوند از دهانه دماوند گرفته ام تقدیم شما
دوستان می کنم . عکسی که مشاهده می کنید عکس فردی به نام رضا است که مایل به معرفی بیشتر خود نبود . وی در بین کوه نوردان به رضا پا برهنه معروف است و علت این اشتهار صعود وی تا نیم قله با پای برهنه است . او که فردی عارف مسلک و بی خویش است قادر به ثبت یک رکورد جهانی در قله دماوند شده است . رضا توانسته است که مدت 50 روز بر فراز قله دماوند و در دهانه قله سکونت کند و بدون اینکه در این 50 روز به پایین قله بیاید در دمای هوا قله که در گرم ترین حالت از منهای ده درجه سانتیگراد بالا تر نمی آید زندگی کند که این خود مستلزم داشتن قوای بدنی و توان جسمانی فوق العاده ای می باشد . رضا در تمام این پنجاه روز به چله نشسته و روزه سکوت گرفته است .
سعی و تلاش من برای صحبت کردن با این عارف بیدل به علت مشکلاتی که در مدت 40 روز روزه سکوت در فشار پایین و هوای سرد قله برای تار های صوتی اش به وجود آمده بود با مشکلاتی همراه بود اما با وجود این رضا تا حدودی پاسخگوی سوالات من بود
. رضا در این مدت از جیره غذایی خود و همچنین کنسرو ها و کمپوت هایی که کوهنوردان برای وی از نیم قله به قله حمل می کردند تغذیه می کرده است . رضا در این مدت به تفکر در آگاهی کل و غور در عالم معنی مشغول بوده و با توجه به گاز گوگرد و سرمای هوا کاری بی سابقه و رکوردی جهانی را از خود به جای گذاشته است که در دنیا نظیر ندارد .


یکی از افراد گروه می گفت که صد عجب که خبر چله نشینی آن دیوانه را تو دیوانه باید به جهان مخابره کنی و این خبر چند روز پیش در روزنامه های صبح ایران منتشر شد و هم اکنون برای اولین بار در وبلاگستان فارسی و از وبلاگ هیس این خبر را به تمام دنیا مخابره می کنم و صد البته شما دوستان هم می توانید در انتشار این خبر و رکورد جهانی به تمام دنیا با من همراه باشید و از عکسهای رضا با ذکر منبع خبر استفاده کنید .