۱۳۸۵ اسفند ۱۶, چهارشنبه

مبارزات زنان کشورم برای برابری و از بین رفتن تبعض بین زن و مرد روزی به پیروزی خواهد رسید . این را یقین دارم . اما سخن متفاوتی می خواهم بزنم . به نظر من مردان هم چون زنان در مدت حکومت جمهوری اسلامی از حقوق بسیاری محروم بودند اما این قید و بند بر زنان بسیار بیشتر و سخت تر بوده است و البته در بعضی از موارد ، حقوق مندرج در منشور حقوق بشر مانند آزادی بیان ، آزدی پوشش و ... برای هر دو جنس زن و مرد پایمال شده است . بر این عقیده ام که مردان ایران زمین باید به یاری زنان و دختران ایرانی بشتابند و با اقداماتی نمایدین حمایت خود از را از نهضت آزادی خواهی زنان ابراز کند و در ضمن حقوق از دست رفته خویش را نیز با مبارزات منفی و مدنی بدست آورند .

مثلا با گرم شدن تدریجی هوا می توان با لباس حلقه ای یا شلوارک به خیابان ها آمد . درست است که برخورد تند و قاطع ماموران نیروی انتظامی و بسیج را در پی خواهد داشت . اما اگر به عنوان نمادی برای احقاق حقوق مسلم مردم ایران به جامعه جوان کشور معرفی و شناسانده شود مطمئنا موجب تاثیر پذیری بخشی از بدنه جوان و پر انرژی کشور خواهد شد . مانند آنچه بر اندازه روسری ها و مدل مانتو های تنگ و بدن نما گذشت . حالا مدل لباس پوشیدن زنها را ببینید و با 10سال پیش مقایسه کنید . از دو سال گذشته معدود افرادی از جمله نگارنده در شبهای تابستان چنین لباس می پوشیدیم( لباس بی آستین یا شلوارک ) و بیرون می رفتیم . سال پیش این تعداد به چند برابر سال اول رسید و می توان امیدوار بود که با انجام آگاهانه این کار تعداد زیادی مخالفت خود را اینچنین نشان دهند و زنان هم دلگرمی بیشتری برای بدست آوردن آزادی پوشش به عنوان یکی از طبیعی ترین و اولیه ترین حقوق انسانی خود پیدا خواهند کرد و کم کم این لچک های آب رفته در عرض یکی دو سال از سر ها برداشته می شود .

کاش مردم انقدر بی خیال نبودند . کاش این همه درد نان نداشتند . گرسنه که به آزادی فکر نمی کند به پر کردن شکم فکر می کند . دقیقا کاری که جمهور اسلامی انجام داد محو کردن طبقه متوسط و فرستادن همه به زیر خط فقز و یا نزدیک آن بود . آنها که حتا از ثروتمندان قدیمی بودند و مال و منالی داشتند اگر خیلی زرنگ بودند خودشان را جمع و جور می کردند تا تبدیل به طبقه متوسط رو به زوال نشوند و در ازای آن ثروتمندان چند صد میلیاردی سر بر افراشتند . همین ها قدرت را در دست دارند و با رانت خواری و تبعیض های خود و انحصاری کردن منابع و صنایع مختلف باعث عقب ماندگی در بسیاری از زمینه ها ی اقتصادی و اجتماعی و صنعتی کشور می شوند . مبارزات زنان ایران هزینه هایی خواهد داشت که باید پرداخت شود . ممکن است بازداشت و دادگاه و جریمه هایی را در پی داشته باشد اما در نهایت به پیروزی خواهد رسید . این روزها را ببینید . زنان به علت تجمع مسالمت آمیز بازداشت می شوند . تجمع معلمان در برابر مجلس بازتابی آنچنانی در رسانه ها و وبلاگستان ندارد . ما را چه شده است ؟ این رخوت از کجا ناشی می شود ؟ افرادی که حاضر به هزینه دادن برای اهدافشان هستند ، مطمئنا باید به بر حق بودن راهشان اعتقاد داشته باشند . اگر نه شاید بعضی تنها برای پر کردن صفحه وبلاگشان و گرفتن ژست روشنفکرانه وارد این وادی می شوند .

درود بر شیر زنان ایران

هیچ نظری موجود نیست: