۱۳۸۵ آبان ۹, سه‌شنبه


تربیت کردن سگ و توانایی فهمیدن منظور سگها از کارهایی که انجام میدهند مستلزم تجزبه و شناخت این حیوانات دوست داشتنی است ، مهمترین مساله در تربیت سگها این است که تنبیه مشخص و تشویق تعریف شده داشته باشند . سگ را نباید کتک زد . به خصوص توله سگ رو ، به خاطر اینکه تو سری خور میشه و برای تنبیه میشه از یک جعبه مناسب که تهویه هوا داره و جای تنگی داره و زندانی کردن سک در اون و یا پوزه بند استفاده کرد .

برای انتخاب اسم و یاد دادن کارهایی که می خواهید انجام بدهید حتما از کلمات یک سیلابی و حداکثر دو سیلابی استفاده کنید . وقتی به سگها آموزش می دهید باید بدانید که سگ وقتی از بازی یاد گرفتن لذت می برد که در ازای انجام کارهایی که درست انجام میده از کلمات تعریفی مثل ، جونی ، به به ، خوبه و... همینطور نوازش و خوراکی که دوست دارد استفاده کنید . من خودم دل و جگر مرغ و جگر سفید گوسفند( که خیلی هم نباید به سگ داد ، مخصوصا سگهای بزرگ ،چون درنده اش می کند و برای اطرافیان ممکن است خطر ناک باشد) را نیم پز کرده ام و در فریزر نگه می دارم(قبل از دادنخوراکیها آنها را گرم میکنم) وقتی می خواهم بهش یاد بدهم و یا بازی بکنم در ازی انجام دادن کارهایی که بهش می گویم یک تکه بَه بَه بهش میدهم .

مثلا برای آموزش نشستن سگ باید یک خوردنی ( مثل بیسکوییت یا هر خوراکی دیگری که مناسب است به غیر از شیرنیجات و قند و غیره که باعث بیماری قند در سگ می شود و خیلی هم سریع این اتفاق می افتد ) را در حالی که جلوی حیوان ایستاده اید جلوی دماغش بگیرید و تا روی دمش حرکت دهید و کلمه بشین یا سیت یا هر کلمه ای که مد نظر است را تکرار کنیم . با چند بار انجام دادن این کار سگ ناخود آگاه می نشیند . دو سه بار این کار را انجام دهید بعد از انجام دادن کار نازش کنید و ازش تعریف کنید و بار سوم خوراکی را بهش بدهید . زمان هر سری آموزش به سگ نباید بیشتر از 5 تا 10 دقیقه باشد . چون سگ خسته میشود .

هیچ نظری موجود نیست: